ПОГОДЖЕНО
Директор ЦПР ПП
_________ Зінаїда Чухно
_____ _________ 2021р
ПЛАН
роботи методичного об’єднання
вчителів початкових (3–х) класів
закладів загальної середньої освіти
Шосткинської міської територіальної громади
на 2021 – 2022 навчальний рік
І.Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів 2-х класів та завдання на новий навчальний рік
У 2020-2021 н.р. педагоги методичного об’єднання вирішували першочергові завдання навчання та виховання учнів у сучасних умовах. Учителі 2-х класів працювали над реалізацією методичної проблеми «Формування інноваційної культури як важливого чинника забезпечення якісної освіти, реалізації державного стандарту початкової освіти, розвитку національно свідомої, творчої, життєво компетентної особистості у контексті вимог Нової української школи». Реалізація проблеми здійснювалась на засіданнях, роботи між засіданнями, шляхом самоосвітньої діяльності. Основні завдання методичного об’єднання виконано.
Якісний склад методичного об’єднання порівняно з попереднім роком змінився, налічує 37 вчителів. Серед них: учителів-методистів – 1 (3%) , старших вчителів – 11(30%), вчителів вищої категорії – 19 (51%), I категорії – 9 (24%), II категорії – 0 (0%), спеціалістів - 10 (27%).
Протягом року проведено 3 засідання, два з яких були онлайн – засідання. Розглядались актуальні питання методики і практики початкового навчання, впровадження інноваційних технологій, презентація досвіду роботи вчителів, які атестувалися. Вчителі брали активну участь в обговоренні питань, виступали з доповідями.
Пройшли атестацію 5 педагогів. Всі вчителі підтвердили категорії та звання. Вчителі, які атестувалися, виступили з творчим звітом та брали активну участь у засіданнях МО, ділились власним досвідом.
У міському фестивалі інноваційних уроків взяли участь Т.Нечипоренко, Т.Попелуха, В.Кияненко, які отримали сертифікати.
О.Коваленко працювала в обласній творчій групі «Впровадження інноваційних форм і методів навчання для забезпечення розвитку життєвих компетентностей особистості школяра у початкових класах на сучасному етапі перебудови освіти».
Учителі протягом року підвищували кваліфікацію шляхом проходження різноманітних курсів, участі у вебінарах, ділились власним педагогічним досвідом: доповіді, майстер-класи, публікації (інформація за посиланням: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PndwpMXEs_SUbjx5IZnB1LXMMYLuMPOPBDQCRz-x6c8/edit#gid=0).
Систематично проводились консультації для вчителів міста керівником методичного об’єднання.
Упродовж року працював блог (відповідальна І.Сметана), вчасно висвітлювалася робота професійної спільноти, робилися оголошення.
Вивчення особистих запитів і потреб педагогів показало, що найбільш вдалим у роботі міського методичного об’єднання вчителі вважають обмін досвідом учителів, вивчення технологій критичного мислення, технології навчання учнів початкової школи “Розумники” (Smart Kids), питань організації інклюзивного навчання.
Однак, слід зазначити, що поруч з позитивними результатами у роботі методичного об’єднання є і недоліки: мало педагогів беруть участь у фахових конкурсах.
Вчителі запропонували проводити більше круглих столів, майстер-класів, дискусій, тренінгів, особливу увагу приділити вивченню питань організації роботи в НУШ (3 кл.), системі підвищення кваліфікації, роботі з дітьми з особливими потребами.
У наступному навчальному році комісія буде працювати над проблемою «Формування інноваційної культури як важливого чинника забезпечення якісної освіти, реалізації державного стандарту початкової освіти, розвитку національно свідомої, творчої, життєво компетентної особистості у контексті вимог Нової української школи».
Основні завдання методичного об’єднання:
1.Підвищення науково-методичного рівня педагогів та розвиток творчого підходу до вибору змісту, форм та методів навчання й виховання дітей у форматі Закону України «Про освіту», Концепції «Нова українська школа», Державного стандарту початкової освіти.
2.Якісна реалізація навчальних програм з метою формування у школярів практичного життєвого досвіду.
3. Розвиток інформаційної, методичної, психологічної культури педагогів шляхом координації їх навчання в СОІППО, системі методичної роботи міста, самоосвіти.
4.Сприяння впровадженню ІКТ, дистанційних форм навчання в роботі з учнями, в навчанні дітей з особливими потребами.
5.Вивчення та використання сучасних інформаційних технологій, методів дослідницько-пошукового характеру, інтеграції освітнього процесу, кейс-методу, квест-технології, оптимальне використання та поєднання традиційних та інноваційних форм навчання.
6. Залучення вчителів до участі в конкурсах, семінарах, тренінгах, розповсюдженні власного педагогічного досвіду на сторінках фахових журналів, газет, сайтів, створення відеоматеріалів.
2. Засідання методичної комісії
Тематика засідань | Форма | Методи | Дата | Місце | Відповідальні | |
| І засідання |
|
| Серпень | ШЗШ № 7 | О.Коваленко |
1. | Аналіз роботи у 2020-21 н.р.і зав -дання на новий навчальний рік. Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання | Секція конференції | Аналітична доповідь |
|
|
О.Коваленко, керівник МО |
2. | Методичні рекомендації щодо початку навчального року, організації освітнього процесу в 3 класі | Інформація |
|
| Л.Ковальова, ШСЗШ № 10 | |
3. | Огляд нормативно-методичних матеріалів щодо роботи НУШ (закони, постанови, рекомендації щодо оцінювання тощо) | Огляд-коментар |
|
| І.Садова, ШЗШ №11 | |
4. | Критично – аналітичний огляд науково – методичної літератури | Огляд-презентація |
|
| Л.Бурик, ШСШ № 1 | |
| ІІ засідання |
|
| Грудень | ШЗШ №7 | О.Коваленко |
1. | Дистанційне навчання: інструменти для отримання миттєвого зворотнього зв’язку з учнями |
Методична студія | Виступ з досвіду роботи |
|
| О.Снитко, ШНВК:СШ-ліцей |
2. | Оцінювання та фіксація результатів навчальних досягнень учнів третіх класів Нової української школи | Консультація |
|
| Н.Чернишова, ШСШ № 13 | |
3. | Використання інтерактивних технологій, створення онлайн - тестів | Майстер - клас |
|
| Л.Олех, Погребківська ЗОШ | |
4. | Інновації вчителів, які атестуються | Я роблю це так |
|
| Л.Ковальова, ШСЗШ № 10; І.Садова, ШЗШ № 11 | |
| ІІІ засідання |
|
| Березень | ШЗШ №7 | О.Коваленко |
1. | Розвиток емоційного інтелекту учнів початкових класів | Круглий стіл | Обмін досвідом |
|
| О.Головач, Собицький НВК |
2. | Робота з обдарованими учнями: інтернет – олімпіади в початковій школі | Обмін досвідом |
|
| І.Грива, ШСШ№1 | |
3. | Обмін досвідом |
|
| Ю.Сусол, Клишківський НВК | ||
4 | Інтенсивна педагогічна корекція розвитку учнів з особливими освітніми потребами
| Обмін досвідом |
|
| Т.Калачевська, ШСЗШ № 10 | |
5. | STEM – лабораторія з використанням сучасного ігрового освітнього інструментарію | З досвіду роботи |
|
| А.Мосіна, ШЗШ№11 | |
6. | Вивчення потреб і запитів педагогів
| Бліц-опитування |
|
| О.Коваленко, ШЗШ № 7 |
3. Робота між засіданнями
№ | Зміст роботи | Дата | Місце проведення | Відповідальний |
3.1 Організаційно – методична діяльність
1. | Підготовка та участь в інтелектуальних конкурсах | Упродовж року | ЗЗСО | Учителі |
2. | Участь у міському фестивалі інноваційних уроків | Лютий | ЗЗСО | Учителі |
3. | Вивчення системи роботи вчителів, які атестуються | Упродовж року | О.Коваленко | |
4. | Участь у всеукраїнських, регіональних, обласних методичних заходах | Упродовж року | ЗЗСО | Учителі |
5. | Участь у засіданнях міської фокус-групи «Цифрові технології в освітньому процесі» | Жовтень, грудень, лютий, квітень | ШЗШ № 5 | І.Шинкаренко, А.Третьякова |
6. | Участь у роботі міської педагогічної майстерні «Освітній простір учня з ООП» | Жовтень, січень, березень | ШСЗШ № 10 | І.Шинкаренко, О.Нечипоренко |
3.2 Описово-корекційна діяльність | ||||
1. | Обмін досвідом роботи в умовах Нової української школи (ранкові зустрічі)
| На засіданнях | ШЗШ№7 | О.Коваленко |
2. | Надання консультацій з питань змісту, методики викладання та організації освітнього процесу | Другий вівторок о 14.00 | ШЗШ№7 | О.Коваленко |
3.3. Інформаційно-просвітницька діяльність | ||||
1. | Підготовка публікацій методичних матеріалів у професійних виданнях. місцевій пресі, сайтах | Упродовж року
|
| Вчителі |
2. | Продовження роботи блогу комісії |
| І.Сметана | |
3. | Робота над поглибленням самоосвітньої діяльності |
| Учителі | |
3.4 Експериментально-дослідницька діяльність | ||||
1. | Участь у роботі міських професійних спільнот | Упродовж року
| ЗЗСО | Учителі |
2. | Участь у Всеукраїнському експерименті «Інтелект України» | ШЗШ №11, ШНВК:СШ-ліцей | А.Мосіна, О.Снитко, С.Лавриненко | |
3. | Участь у всеукраїнському проекті “Розумники” (Smart Kids) | ЗЗСО | Учителі | |
3.5 Експертно-діагностична діяльність | ||||
1. | Аналіз кадрового складу комісії | Вересень | ШЗШ№7, ЗЗСО | О.Коваленко |
2. | Моніторинг запитів та потреб педагогів | Березень | О.Коваленко | |
3. | Аналіз роботи методичного об’єднання | Травень | О.Коваленко |
План роботи обговорено і схвалено на засіданні
методичного об’єднання __.08.2021 р.
Керівник міського методичного об’єднання
вчителів початкових (3–х) класів Ольга Коваленко
Немає коментарів:
Дописати коментар